Agnieszka Wojech- Inspektor ds. księgowości budżetowej tel. 43 678 89 88
Zakres obowiązków:
1) Prowadzenie gospodarki finansowo – księgowej dotyczącej Szkoły Podstawowej im. Kazimierza Deki - Deczyńskiego w Pęczniewie, wraz z filią w Brzegu Szkoły Podstawowej im. Kazimierza Deki - Deczyńskiego w Pęczniewie i Publicznego Przedszkola w Pęczniewie: a) prowadzenie książki druków ścisłego zarachowania; b) prowadzenie ksiąg inwentarzowych; c) rozliczanie kwitariuszy przychodowych i wystawianie stosownych pokwitowań.
2) Podejmowanie działań do przeprowadzenia inwentaryzacji składników majątkowych, współpraca z komisjami inwentaryzacyjnymi w zakresie ustalania wyników inwentaryzacji i wycenianiem spisanych składników majątkowych, ustalenie różnic inwentaryzacyjnych i ich rozliczanie. 3) Prowadzenie dokumentacji wynagrodzeń – kart wynagrodzeń poszczególnych pracowników zatrudnionych w: a) Szkole Podstawowej im. Kazimierza Deki – Deczyńskiego w Pęczniewie, wraz z filią w Brzegu Szkoły Podstawowej im. Kazimierza Deki – Deczyńskiego w Pęczniewie; c)Publicznym Przedszkolu w Pęczniewie. 4) Sporządzanie list płac oraz dokonywanie rozliczeń z tytułu rozrachunków publiczno – prawnych. 5) Sporządzanie przelewów od list płac oraz przekazywania potrąceń dokonywanych od list płac. 6) Prowadzenie ewidencji naliczonej i przekazanej zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych od umów o pracę, umów zlecenia, umów o dzieło, od pozostałych wynagrodzeń i dokonywanie rozliczeń z właściwym Urzędem Skarbowym. 7) Sporządzanie rocznych informacji o uzyskanych dochodach i pobranych zaliczkach na poczet podatku dochodowego. 8) Sporządzanie zgłoszeń do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego. 9) Prowadzenie ewidencji wypłaconych zasiłków chorobowych oraz dokonywanie rozliczeń z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. 10) Sporządzanie ZUS RMUA – raport miesięczny dla osoby ubezpieczeniowej. 11) Sporządzanie jednostkowych i zbiorczych sprawozdań miesięcznych, kwartalnych, półrocznych, rocznych z wykorzystania funduszu płac. 12) Przygotowywanie danych o wynagrodzeniach do świadczeń emerytalno – rentowych. 13) Podatek od towarów i usług VAT: a) prowadzenie rejestru sprzedaży VAT; b) wystawianie faktur; c) comiesięczne rozliczenie VAT; d) sporządzanie deklaracji podatkowych VAT (cząstkowych); e) współpraca z Urzędem Gminy w zakresie rozliczeń VAT. 14) Przygotowanie projektów zaświadczeń w zakresie swojego odcinka pracy. |