Tomasz Augustyniak - Inspektor ds. informatyzacji, wojskowych i Obrony Cywilnej tel. 43 678 89 92
Zakres obowiązków:
1) Prowadzenie spraw związanych z wykorzystaniem sprzętu, oprogramowania informatycznego i systemów informatycznych: a) zapewnienie sprawnego funkcjonowania sprzętu komputerowego, sieci teleinformatycznej, systemów informatycznych i oprogramowania informatycznego: - przegląd, konserwacja i naprawa sprzętu komputerowego, zgłaszanie do naprawy sprzętu komputerowego, zakup i wystąpienie z wnioskiem o ich usprawnienie; - sprawdzanie komputerów programami antywirusowymi. b) tworzenie i eksploatacja baz danych: - ewidencja baz danych oraz ich zabezpieczenie w systemie informatycznym; - elektroniczne archiwizowanie baz danych na nośnikach elektronicznych. c) przechowywanie i prowadzenie rejestru licencji oprogramowań; d) prowadzenie spraw związanych z zabezpieczeniem i z zarządzaniem pocztą elektroniczną urzędu gminy; e) administrowanie kontami użytkowników; f) przestrzeganie tajemnicy służbowej o dostępie do kodów elektronicznego systemu sygnalizacji włamania i napadu SSWiN; g) szkolenie pracowników Urzędu, doradztwo merytoryczne w zakresie obsługi sprzętu komputerowego, oprogramowania oraz eksploatowanych systemów informatycznych. 2) Administratora systemu, a w szczególności: a) administrowanie systemem komputerowym Urzędu Gminy; b) zabezpieczenie systemów informatycznych w Urzędzie Gminy. c) zabezpieczenie danych osobowych w systemie informatycznym; d) prowadzenie ewidencji osób zatrudnionych przy przetwarzaniu danych osobowych; e) przeciwdziałanie dostępowi osób niepowołanych do systemu, w którym przetwarzane są dane; f) podejmowanie w określonych przepisach działań w przypadku wykrycia naruszeń w systemie zabezpieczeń; g) opracowanie instrukcji określonych sposobów zarządzania systemem informatycznym służącym do przetwarzania danych osobowych ze szczególnym uwzględnieniem wymogów bezpieczeństwa informacji oraz instrukcji postępowania w sytuacji naruszenia ochrony danych osobowych; h) ustalenie odrębnych identyfikatorów i haseł dla każdego użytkownika systemu informatycznego. 3) Zapewnienie sprawnego funkcjonowania łączności telefonicznej i telefaksowej w Urzędzie Gminy Pęczniew. 4) Wykonywanie zadań redaktora Biuletynu Informacji Publicznej poprzez: a) codzienne przeglądanie strony BIP w celu zarejestrowania pytań i wniosków adresowanych do Wójta i do Urzędu; b) bieżącą aktualizację informacji publicznej w zakresie spraw określonych w ustawie o dostępie do informacji publicznej; c) prowadzenie współpracy z pozostałymi pracownikami Urzędu w celu gromadzenia informacji, które podlegają publikacji w BIP. 5) Przygotowywanie i aktów prawa miejscowego w Edytorze Aktów Prawnych XML i przesłanie ich do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego. 6) Prowadzenie spraw z zakresu ustawy o powszechnym obowiązku obrony: a) wykonywanie zaleceń Szefa Obrony Cywilnej Kraju; b) opracowanie i aktualizacja planu obrony cywilnej Gminy; c) planowanie działalności w zakresie realizacji planu obrony cywilnej; d) organizacja szkoleń i ćwiczeń obrony cywilnej; e) przygotowanie i organizacja działania systemu powszechnego ostrzegania i ewakuowania ludności oraz systemu wykrywania skażeń; f) koordynowanie i nadzór nad przygotowaniem działań formacji obrony cywilnej; g) współuczestniczenie w planowaniu rozśrodkowania załóg zakładów pracy i ewakuacji ludności; h) uczestniczenie w przygotowaniu kwalifikacji wojskowej; i) organizacja i przygotowanie do uruchomienia akcji kurierskiej; j) planowanie i koordynacja przedsięwzięć w zakresie przygotowania sił i środków do prowadzenia akcji ratunkowej w rejonach nadzwyczajnych zagrożeń; k) wykonywanie innych zadań wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony. 7) Wykonywanie zadań wynikających z ustawy o stanie klęsk żywiołowych. 8) Pełnienie funkcji szefa gminnego zespołu reagowania kryzysowego i wykonywanie związanych z tym zadań: a) przygotowanie rocznego planu pracy zespołu; b) opracowanie regulaminu bieżących prac zespołu oraz działań w sytuacjach zagrożeń katastrofą naturalną lub awarią techniczną noszącą znamiona klęski żywiołowej; c) ustalanie przedmiotu i terminu posiedzeń; d) zawiadomienie o terminach posiedzeń; e) przewodniczenie posiedzeniom; f) zapraszanie na posiedzenia osób nie będących członkami zespołu; g) inicjowanie i organizowanie prac zespołu; h) prowadzenie dokumentacji działań i prac zespołu zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 3 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu tworzenia gminnego zespołu reagowania, powiatowego i wojewódzkiego zespołu reagowania kryzysowego oraz Rządowego Zespołu Koordynacji Kryzysowej i ich funkcjonowania; 9) Prowadzenie spraw wynikających z ustawy o ochronie ppoż., a w szczególności: a) sprawowanie nadzoru nad ochroną przeciwpożarową; b) zapewnienie OSP środków alarmowania i łączności; c) zapewnienie pomieszczeń, sprzętu, urządzeń przeciw pożarowych, odzieży specjalnej i umundurowania; d) zapewnienie środków transportowych do akcji ratowniczych i ćwiczeń; e) prowadzenie obowiązującej dokumentacji i sprawozdawczości z zakresu ochrony ppoż.; f) rozliczanie kont pracy sprzętu silnikowego w jednostkach OSP; g) opracowanie projektów , programów i planów ochrony ppoż; h) organizacja prowadzonych zawodów gminnych OSP i innych uroczystości strażackich i) organizacja oraz prowadzenie dokumentacji ZOGZOSP; j) organizacja oraz prowadzenie dokumentacji statutowej OSP. 10) Współdziałanie z organami policji w zakresie utrzymania ładu i porządku. 11) Prowadzenie całości spraw związanych z realizacją zadań inwestycyjnych. 12) Pełnienie obowiązków Informatyka w Urzędzie Gminy Pęczniew zgodnie z Instrukcją zarządzania systemem informatycznym służącym do przetwarzania danych osobowych oraz Polityką bezpieczeństwa danych osobowych. 13) Rejestrowanie, zabezpieczenie i nadzór nad obiegiem dokumentów niejawnych. |