Daniela Chrebela – Inspektor ds. księgowości budżetowej tel. 43 678 89 89
Zakres obowiązków:
1) Prowadzenie gospodarki finansowo – księgowej dotyczącej Szkoły Podstawowej im. Kazimierza Deki - Deczyńskiego w Pęczniewie, wraz z filią w Brzegu Szkoły Podstawowej im. Kazimierza Deki – Deczyńskiego w Pęczniewie i Publicznego Przedszkola w Pęczniewie: a) sprawdzanie dowodów księgowych pod względem formalno – rachunkowym; b) klasyfikowanie dowodów księgowych wg właściwych podziałek klasyfikacji budżetowej; c) sporządzanie dokumentów bankowych na podejmowanie i przekazywanie środków pieniężnych; d) czuwanie aby opłacone dowody były prawidłowo kasowane i aby nie dopuścić do powtórnych wypłat; e) kontrola rachunków i wyciągów bankowych; f) dekretowanie dowodów księgowych i sporządzanie poleceń księgowych; g) prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej w systemie komputerowym w oparciu o programy firmy INFO-SYSTEM autorstwa Tadeusza i Romana Groszka; h) prowadzenie analitycznej księgowości rozrachunkowej; i) prowadzenie analitycznej księgowości inwestycji wg poszczególnych zadań i obiektów; j) prowadzenie analitycznej księgowości zadań z udziałem środków unijnych; k) naliczanie odpisów umorzeniowych i amortyzacyjnych; l) prowadzenie spraw związanych z terminowym ściąganiem należności, dochodzeniem roszczeń spornych i spłatą zobowiązań; m) rozliczanie kwitariuszy przychodowych i wystawianie stosownych pokwitowań.”. 2) Opracowanie okresowych sprawozdań: a) opracowywanie jednostkowych i zbiorczych sprawozdań z wykonania dochodów i wydatków budżetowych; b) opracowywanie sprawozdań jednostkowych i zbiorczych za okresy kwartalne, półroczne i roczne w pełnej szczegółowości podziałek klasyfikacji wydatków i dochodów budżetowych; c) sporządzanie bilansów jednostkowych, zbiorczych z wykonania jednostek budżetowych; d) sporządzanie sprawozdań GUS – statystyka gminy; e) sporządzanie jednostkowych i zbiorczych sprawozdań „Zestawienia zmian w funduszu jednostki”; f) sporządzanie jednostkowych i zbiorczych „Rachunków zysków i strat jednostek”0. 3) Współpraca z dyrektorami poszczególnych placówek oświatowych w zakresie opracowywania projektów planów finansowych obsługiwanych jednostek. 4) Składanie dyrektorom placówek oświatowych informacji na temat sytuacji finansowej poszczególnych jednostek; 5) Kontrasygnowanie dokumentów stanowiących podstawę wydawania środków finansowych oraz innych świadczeń majątkowych; 6) Zapewnienie pod względem formalno- finansowym prawidłowości zawieranych umów oraz ich realizacji. 7) Opracowywanie projektów panów finansowych jednostek zgodnie z zasadami określonymi przepisami ustawy o finansach publicznych. 8) Dokonywanie okresowych analiz wykonywania planów finansowych jednostek oraz wnioskowanie w sprawie zmian w planach finansowych. 9) Ponoszenie odpowiedzialności za zachowanie dyscypliny budżetowej. 10) Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez dyrektorów jednostek dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w szczególności: a) zakładowego planu kont; b) obiegu i kontroli dowodów księgowych; c) zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji; d) wykazu zbiorów tworzących księgi rachunkowe; e) opisu systemu informatycznego; f) ewidencji i kontroli druków ścisłego zarachowania; g) procedury kontroli finansowej; h) powołania komisji likwidacyjnej; 11) Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta. 12) Podatek od towarów i usług VAT: a) prowadzenie rejestru zakupu VAT; b) sporządzanie i przekazywanie informacji miesięcznej podsumowującej, dotyczącej transakcji, dla których podatnikiem jest nabywca (informacja o odwrotnym obciążeniu); c) sporządzanie i przekazywanie informacji miesięcznej o zakupie sprzętu elektronicznego; d) comiesięczne rozliczenie VAT; e) sporządzanie deklaracji podatkowych VAT (cząstkowych); f) współpraca z Urzędem Gminy w zakresie rozliczeń VAT. |