Magdalena Dudzińska - Inspektor ds. promocji, kultury, sportu i turystyki -zastępstwo tel. 43 678 89 92
Zakres obowiązków:
1) Promowanie gminy na terenie własnym, jak i poza nim, a w szczególności: a) aktywne promowanie walorów rekreacyjno – wypoczynkowych oraz usług świadczonych przez poszczególne podmioty; b) nawiązywanie szerokich kontaktów z inwestorami, w celu pozyskania ich poparcia i zainteresowania możliwościami inwestowania na terenie gminy, uaktualnianie ofert inwestycyjnych; c) organizowanie wystaw, festynów i innych imprez, celem promowania i prezentacji gminy; d) prowadzenie punktu informacji turystycznej. 2) Realizacja zadań zawartych w Strategii Rozwoju Gminy oraz bieżąca jej aktualizacja. 3) Organizowanie imprez o charakterze masowym, dla szerokiego spektrum odbiorców. 4) Opracowywanie propozycji w zakresie rocznego planu imprez kulturalno – oświatowych i rekreacyjno – sportowych. 5) Prowadzenie współpracy ze stowarzyszeniami lokalnymi i regionalnymi w celu zapewnienia jak największego wyboru imprez. 6) Prowadzenie spraw związanych z organizacjami, stowarzyszeniami i klubami sportowymi. 7) Współpraca z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego. 8) Współpraca z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie prowadzenia działalności kulturalnej i sportowej. 9) Prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem instytucji kultury. 10) Prowadzenie rejestru instytucji kultury funkcjonujących na terenie Gminy oraz prowadzenie spraw związanych z ochroną dóbr kultury. 11) Prowadzenie ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie, niebędących obiektami hotelarskimi. 12) Prowadzenie spraw związanych z rozwojem sportu, w tym planowaniem, budową, przebudową, remontem, utrzymaniem boisk sportowych. 13) Wydawanie zarządzeń w celu zabezpieczenia w nagłych wypadkach zabytków i niezwłoczne powiadomienie o tym konserwatora zabytków. 14) Składanie wniosków o wpis do rejestru zabytków dóbr kultury. 15) Zgłaszanie wojewódzkiemu konserwatorowi zabytków, przedmiotów zasługujących na wpis do rejestru zabytków. 16) Współpraca z konserwatorem zabytków w zakresie użytkowania obiektu zabytkowego, zgodnie z zasadami opieki nad zabytkami. 17) Wykonywanie czynności związanych z wydawnictwem „Biuletynu Samorządowego Gminy Pęczniew”. 18) Współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi Gminy w zakresie pozyskiwania funduszy krajowych i unijnych. 19) Opracowywanie programów pod kątem pozyskiwania środków z zewnętrznych źródeł finansowania, w tym z Unii Europejskiej. 20) Prowadzenie spraw w zakresie rolnictwa: a) gromadzenie i przekazywanie informacji w zakresie produkcji roślinnej i zwierzęcej w tym również ochrony roślin i weterynarii oraz sporządzanie sprawozdań w tym zakresie; b) współdziałanie z instytucjami działającymi na rzecz rozwoju rolnictwa; c) współdziałanie ze służbą weterynaryjną w zakresie zwalczania chorób zwierzęcych; d) współpraca z Izbami Rolniczymi; e) propagowanie informacji w zakresie upraw, hodowli, ochrony roślin oraz przetwórstwa rolno-spożywczego wśród rolników; f) prowadzenie rejestru wydawanych zezwoleń na uprawę maku; g) współdziałanie z dzierżawcami i zarządcami obwodów łowieckich w sprawach związanych z gospodarowaniem obwodów łowieckich, głównie w zakresie ochrony i hodowli zwierzyny łownej; h) przekazywanie informacji o chorobach zwierząt dziko żyjących, które mogą być przeniesione na ludzi lub zwierzęta gospodarskie; i) wydawanie zezwoleń na utrzymywanie psów ras uznanych za agresywne; j) prowadzenie spraw związanych z opieką nas zwierzętami bezdomnymi oraz zapobieganiu bezdomności zwierząt na terenie Gminy; k) przygotowanie zezwoleń na usuwanie drzew, ustalanie opłat z tego tytułu, naliczanie i egzekwowanie kar za usuwanie drzew bez zezwolenia; l) realizacja zadań wynikających z organizowania i przeprowadzania spisów rolnych; m) prowadzenie spraw z wystąpieniem na terenie gminy klęski żywiołowej powodującej zniszczenia w uprawach. |