Justyna Szewczyk – Inspektor ds. księgowości budżetowej tel. 43 678 89 86
Zakres obowiązków:
1) Prowadzenie gospodarki finansowo – księgowej budżetu gminy, jednostki budżetowej, funduszy celowych: a) sprawdzanie dowodów księgowych pod względem formalno – rachunkowym, b) klasyfikowanie dowodów księgowych wg właściwych podziałek klasyfikacji budżetowej, c) sporządzanie dokumentów bankowych na podejmowanie i przekazywanie środków pieniężnych, d) czuwanie aby opłacone dowody były prawidłowo kasowane i aby nie dopuścić do powtórnych wypłat, e) kontrola rachunków i wyciągów bankowych, f) dekretowanie dowodów księgowych i sporządzanie poleceń księgowych, g) prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej w systemie komputerowym w oparciu o programy firmy INFO-SYSTEM autorstwa Tadeusza i Romana Groszka, h) prowadzenie analitycznej księgowości rozrachunkowej, i) prowadzenie analitycznej księgowości inwestycji wg poszczególnych zadań i obiektów, j) prowadzenie analitycznej księgowości zadań z udziałem środków unijnych, k) naliczanie odpisów umorzeniowych i amortyzacyjnych, l) prowadzenie spraw związanych z terminowym ściąganiem należności, dochodzeniem roszczeń spornych i spłatę zobowiązań. 2) Podatek od towarów i usług VAT: a) naliczanie podatku, b) wystawianie faktur, c) prowadzenie rejestru sprzedaży i zakupu, d) sporządzanie deklaracji podatkowej VAT cząstkowej (Urzędu Gminy); e) sporządzanie scentralizowanej deklaracji podatkowej VAT na podstawie deklaracji cząstkowych otrzymanych od jednostek i zakładów budżetowych, f) współpraca w zakresie centralizacji rozliczania VAT z osobami wyznaczonymi do jego rozliczania w jednostkach i zakładach budżetowych, g) rozliczanie z Urzędem Skarbowym. 3) Opracowanie okresowych sprawozdań: a) opracowywanie jednostkowych i zbiorczych sprawozdań z wykonania dochodów i wydatków budżetowych, b) opracowywanie sprawozdań jednostkowych i zbiorczych za okresy kwartalne, półroczne i roczne w pełnej szczegółowości podziałek klasyfikacji wydatków i dochodów budżetowych, funduszy celowych i zakładów budżetowych, c) sporządzanie bilansów jednostkowych, zbiorczych z wykonania budżetu gminy, jednostek budżetowych, zakładów budżetowych, d) sporządzanie sprawozdań GUS – statystyka gminy, e) sporządzanie jednostkowych i zbiorczych sprawozdań „Zestawienia zmian w funduszu jednostki”, f) sporządzanie jednostkowych i zbiorczych „Rachunków zysków i strat”. 4) prowadzenie ksiąg inwentarzowych i kart magazynowych; 5) podejmowanie działań do przeprowadzenia inwentaryzacji składników majątkowych, współpraca z komisjami inwentaryzacyjnymi w zakresie ustalania wyników inwentaryzacji i wycenianiem spisanych składników majątkowych, ustalenie różnic inwentaryzacyjnych i ich rozliczanie; 6) prowadzenie dokumentacji wynagrodzeń – kart wynagrodzeń poszczególnych pracowników; 7) sporządzanie list płac oraz dokonywanie rozliczeń z tytułu rozrachunków publiczno – prawnych; 8) sporządzanie przelewów od list płac oraz przekazywania potrąceń dokonywanych od list płac; 9) prowadzenie ewidencji naliczonej i przekazanej zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych od umów o pracę, umów zlecenia, umów o dzieło, od pozostałych wynagrodzeń i dokonywanie rozliczeń z właściwym Urzędem Skarbowym; 10) sporządzanie rocznych informacji o uzyskanych dochodach i pobranych zaliczkach na poczet podatku dochodowego; 11) sporządzanie zgłoszeń do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego; 12) Prowadzenie ewidencji wypłaconych zasiłków chorobowych oraz dokonywanie rozliczeń z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych; 13) sporządzanie ZUS RMUA – raport miesięczny dla osoby ubezpieczeniowej; 14) sporządzanie jednostkowych i zbiorczych sprawozdań miesięcznych, kwartalnych, półrocznych, rocznych z wykorzystania funduszu płac; 15) współpraca ze stanowiskiem ds. organizacyjnych, ogólnych i kadrowych w sprawach dotyczących przygotowania danych o wynagrodzeniach do świadczeń emerytalno – rentowych.”.
|