Renata Nowak – Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego- ¼ etatu tel. 43 678 89 93
Zakres obowiązków:
1) Wykonywanie obowiązków związanych z pełnieniem funkcji kierowniczej: a) prowadzenie i nadzór całość spraw należących do zakresu zadań podległej komórki oraz stosownie do posiadanych kompetencji wykonywanie zadań zleconych przez bezpośredniego przełożonego; b) wydawanie poleceń związanych z zakresem obowiązków USC, sprawowanie nadzoru nad przebiegiem pracy oraz ocenianie jej wykonanie; c) podejmowania decyzji dotyczących wykonywania zadań USC przy pomocy środków materialnych i podległych pracowników. 2) Wykonywanie zadań określonych dla USC, a w szczególności: a) nadzór nad wypełnianiem obowiązków służbowych przez podległych pracowników; b) nadzór nad zgodnością z prawem i poprawność formalną opracowywanych projektów aktów prawnych; c) inicjowanie i opracowywanie projektów niezbędnych zarządzeń, decyzji i wytycznych w zakresie wykonywanych spraw; d) właściwe przyjmowanie i załatwianie spraw i interesantów. 3) W szczególności Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego jest uprawniony do: a) ustalania sposobu wykonania zadań; b) dysponowania czasem pracy podległych pracowników zgodnie z obowiązującymi zasadami prawa pracy oraz wstępnej akceptacji urlopów wypoczynkowych; c) dokonywania ocen pracy podległych pracowników; d) podejmowania decyzji zapewniających porządek, prawidłowy przebieg pracy i realizację nałożonych zadań, w tym również wnioskowanie do Wójta Gminy związanych ze stosowaniem wobec podległych pracowników postanowień Kodeksu pracy, ustawy o pracownikach samorządowych i Regulaminu pracy. 4) Obowiązkiem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego jest: a) planowanie, organizowanie, koordynowanie i prowadzenie spraw określonych w zakresie zadań podległego mu USC; b) prowadzenie racjonalnej gospodarki zasobami pracy poprzez, między innymi, odpowiednią organizację pracy, optymalne wykorzystanie kwalifikacji i czasu pracy pracowników, prawidłowe powierzanie im obowiązków i odpowiedzialności oraz stwarzanie im warunków umożliwiających realizację zadań; c) planowanie pracy USC z zachowaniem zasad rachunku ekonomicznego uwzględniającego przede wszystkim stosunek nakładów do efektów; d) stwarzanie atmosfery sprzyjającej dobrej i wydajnej pracy w podległym USC; e) przejawianie inicjatywy w sprawach należących do zakresu zadań i konsekwentne realizowanie przyjętych przedsięwzięć; f) współpraca z innymi jednostkami Gminy i referatami Urzędu; g) koordynowanie spraw, których realizacja wymaga współdziałania większej liczby referatów; h) przestrzeganie obowiązujących przepisów prawa i procedur w tym szczególnie Regulaminu Pracy oraz zasad w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej oraz ochrony środowiska; i) uwzględnianie w każdej sytuacji interesu i ustalonych zasad polityki Gminy; j) sprawowanie systematycznego nadzoru nad całokształtem spraw prowadzonych w podległym USC, nadzorowanie porządku i dyscypliny pracy przez podległych pracowników oraz systematyczne egzekwowanie od nich obowiązków pracowniczych; k) bieżące informowanie przełożonego o pracy podległego USC, ewentualnych trudnościach i zakłóceniach w pracy oraz o wszystkich innych istotnych zamierzeniach, inicjatywach i problemach; l) przekazywanie podległym pracownikom informacji i komunikatów o wynikach, zamierzeniach i zadaniach Gminy oraz wyjaśnianie i uzasadnianie ich znaczenia i celu; ł) dokonywanie innych ustaleń niezbędnych dla prawidłowej organizacji pracy USC. 5) Prowadzenie spraw wynikających z prawa o aktach stanu cywilnego, kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, przepisów szczególnych, a zwłaszcza: a) załatwianie spraw związanych z zawieraniem małżeństw; b) prowadzenie spraw związanych z rejestracją urodzeń i zgonów; c) prowadzenie archiwum ksiąg stanu cywilnego; d) wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego; e) wydawanie decyzji administracyjnych w oparciu o prawo o aktach stanu cywilnego oraz kodeksu rodzinnego i opiekuńczego; 6) Prowadzenie archiwum zakładowego. |