Damian Jaruga - Inspektor ds. gospodarki komunalnej, mieszkaniowej, drogownictwa i oświaty tel. 43 678 89 91
Zakres obowiązków:
1) Prowadzenie spraw związanych z gospodarką komunalną: a) wykonywanie zadań w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i urządzeń kanalizacyjnych; b) nadzór nad właściwą eksploatacją i utrzymaniem w sprawności technicznej stacji i sieci wodociągowych na terenie Gminy; c) wnioskowanie w sprawie ustalania wysokości opłat za wodę i ścieki oraz przygotowywanie projektów uchwał w tym zakresie. 2) Prowadzenie spraw w zakresie drogownictwa: a) prowadzenie ewidencji dróg gminnych, przepustów, obiektów mostowych ze szczególnym uwzględnieniem ich wpływu na stan bezpieczeństwa ruchu drogowego; b) prowadzenie spraw związanych z zaliczaniem i pozbawianiem dróg kategorii drogi gminnej; c) opracowywanie projektów uchwał Rady Gminy w sprawie ustalenia przebiegu dróg gminnych; d) prowadzenie spraw związanych z planowaniem, budową, przebudową, remontem, utrzymaniem, oznakowaniem i ochroną dróg gminnych i chodników; e) przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych w sprawie zajęcia pasa drogowego lub przywrócenia do stanu pierwotnego; f) pobieranie opłat za zajęcie pasa drogowego; g) wprowadzanie ograniczeń lub zamykanie dróg dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów; h) dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego; i) utrzymanie zieleni przydrożnej; j) koordynowanie robót w pasie przydrożnym; k) prowadzenie współpracy z zarządcami dróg powiatowych, wojewódzkich w zakresie ich utrzymania na terenie gminy oraz prac związanych z budową i utrzymaniem skrzyżowań dróg gminnych z tymi drogami; l) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem dróg rolniczych; ł) realizacja "Akcji Zima"; m) prowadzenie spraw związanych z remontami i konserwacją obiektów oświetlenia ulicznego; n) przyjmowanie zgłoszeń awarii oświetlenia, wnioskowanie w zakresie godzin funkcjonowania oświetlenia ulicznego; ń) wykonywanie czynności w zakresie finansowania oświetlenia ulic, placów i dróg znajdujących się na terenie Gminy. 3) Prowadzenie spraw wynikających z ustawy Prawo energetyczne: a) planowanie i organizacja zaopatrzenia w ciepło, paliwa płynne, gazowe i energie elektryczną na obszarze Gminy; b) opracowywanie projektu założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, paliwa gazowe, płynne i energię elektryczna dla potrzeb Wójta; c) opracowywanie planu zaopatrzenia w ciepło, paliwa gazowe, płynne i energie elektryczną celem uchwalenia przez Radę Gminy. 4) Prowadzenie spraw związanych z oświatą: a) Realizowanie zadań określonych w przepisach prawa wynikających z obowiązku prowadzenia szkół i przedszkoli, w tym: - monitorowanie, koordynowanie działalności szkół, przedszkola w zakresie spraw finansowych i administracyjnych oraz sprawowanie nadzoru nad tymi jednostkami; - przygotowanie projektów regulaminów konkursowych oraz projektów uchwał dotyczących tworzenia i przekształcenia lub likwidacji obsługiwanych jednostek oraz projektów innych dokumentów o organizacyjnym obszarze; - przygotowanie i organizowanie konkursów na dyrektorów szkół i przedszkola; - prowadzenie spraw wynikających ze stosunku pracy dyrektorów podległych szkół i przedszkola oraz teczek ich akt osobowych; - współpraca z dyrektorami placówek oświatowych dotycząca sporządzania dokumentacji wynagradzania podległych im pracowników; - realizowanie systemu awansu zawodowego nauczycieli; - współdziałanie z dyrektorami placówek w zakresie spraw socjalno – bytowych pracowników oświaty; - opiniowanie arkuszy organizacyjnych szkół i przedszkola przed ich przedłożeniem do zatwierdzenia Wójtowi Gminy; - współpraca z Kuratorium Oświaty, nauczycielskimi organizacjami związkowymi, uczelniami wyższymi, organizacjami, stowarzyszeniami, fundacjami i placówkami wychowania pozaszkolnego w zakresie wykonywania zadań oświatowych oraz w zakresie organizacji wypoczynku dzieci i młodzieży; - współpracowanie z dyrektorami placówek w zakresie organizowania przetargów dotyczących inwestycji lub kompletnych remontów w zakresie oświaty; - opracowanie sprawozdawczości, prognoz i analiz w zakresie oświaty; - sporządzanie zbiorczych informacji z realizacji zadań inwestycyjnych i remontów dotyczących placówek oświatowych; - prowadzenie obsługi administracyjno – technicznej i finansowej związanej z dysponowaniem i administrowaniem nauczycielskimi zasobami mieszkaniowymi; - przygotowanie projektów decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu świadczeń pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów wynikających z ustawy o systemie oświaty i w oparciu o uchwalony Regulamin udzielania pomocy materialnej o charakterze Socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Pęczniew; - prowadzenie rejestru uczniów, którym udzielono pomocy materialnej o charakterze socjalnym; - prowadzenie współpracy z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej, z dyrektorami szkół, kolegiów i placówek opiekuńczo-wychowawczych w zakresie ustalania sytuacji materialnej i rodzinnej ucznia; - przygotowanie projektów pism oraz wykonywanie innych czynności urzędowych w sprawach należących do kompetencji Wójta z zakresu zatrudniania młodocianych, w celu ich przygotowania zawodowego, o których mowa w obowiązujących przepisach, w tym przygotowanie projektów decyzji o dofinansowanie kosztów kształcenia. 5) Prowadzenie całokształtu spraw związanych z przeprowadzeniem przetargów publicznych zgodnie z przepisami ustawy – prawo zamówień publicznych w tym: a) wybór trybu postępowania stosownie do zakresu zamówienia; b) ustalenie wartości szacunkowej zamówienia; c) przygotowanie ogłoszeń o postępowaniach, zaproszeń do udziału w postępowaniu, zaproszeń do składania ofert; d) współpraca z Prezesem Urzędu Zamówień Publicznych oraz Urzędem Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich; e) opracowanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz z obowiązującymi załącznikami, udzielanie wyjaśnień, modyfikacja treści oraz przedłużenie terminu składania ofert; f) przygotowanie projektów umów oraz poddanie je opinii radcy prawnego. 6) Prowadzenie całości dokumentacji związanej z przeprowadzoną procedurą przetargową w tym: a) udział w pracach Komisji przetargowych zapewnienie sprawnej obsługi Komisji; b) przygotowanie projektów zarządzeń Wójta Gminy w sprawie powołania komisji przetargowej i regulaminu pracy komisji; c) prowadzenie dokumentacji komisji przetargowej d) sporządzenie informacji o wynikach postępowania i powiadamianie o tym uczestników postępowania. e) przygotowanie ogłoszeń o wyborze oferty. f) prowadzenie procedury odwoławczej. g) przygotowanie dokumentacji związanej z udzieleniem zamówień dodatkowych oraz uzupełniających. 7) Sporządzanie sprawozdań z udzielonych zamówień publicznych. 8) Prowadzenie rejestru zamówień publicznych. 9) Umieszczanie ogłoszeń o przetargach i ich wynikach na stronach BIP gminy. |