Daniela Chrebela – Inspektor ds. księgowości budżetowej tel. 43 678 89 89

Zakres obowiązków:

1) Prowadzenie gospodarki finansowo – księgowej dotyczącej Szkoły Podstawowej im. Kazimierza Deki - Deczyńskiego w Pęczniewie, wraz z filią w Brzegu Szkoły Podstawowej im. Kazimierza Deki – Deczyńskiego w Pęczniewie i Publicznego Przedszkola w Pęczniewie:
a) sprawdzanie dowodów księgowych pod względem formalno – rachunkowym;
b) klasyfikowanie dowodów księgowych wg właściwych podziałek klasyfikacji budżetowej;
c) sporządzanie dokumentów bankowych na podejmowanie i przekazywanie środków pieniężnych;
d) czuwanie aby opłacone dowody były prawidłowo kasowane i aby nie dopuścić do powtórnych wypłat;
e) kontrola rachunków i wyciągów bankowych;
f) dekretowanie dowodów księgowych i sporządzanie poleceń księgowych;
g) prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej w systemie komputerowym w oparciu o programy firmy INFO-SYSTEM autorstwa Tadeusza i Romana Groszka;
h) prowadzenie analitycznej księgowości rozrachunkowej;
i) prowadzenie analitycznej księgowości inwestycji wg poszczególnych zadań i obiektów;
j) prowadzenie analitycznej księgowości zadań z udziałem środków unijnych;
k) naliczanie odpisów umorzeniowych i amortyzacyjnych;
l) prowadzenie spraw związanych z terminowym ściąganiem należności, dochodzeniem roszczeń spornych i spłatą zobowiązań;
m) rozliczanie kwitariuszy przychodowych i wystawianie stosownych pokwitowań.”.
2) Opracowanie okresowych sprawozdań:
a) opracowywanie jednostkowych i zbiorczych sprawozdań z wykonania dochodów i wydatków budżetowych;
b) opracowywanie sprawozdań jednostkowych i zbiorczych za okresy kwartalne, półroczne i roczne w pełnej szczegółowości podziałek klasyfikacji wydatków i dochodów budżetowych;
c) sporządzanie bilansów jednostkowych, zbiorczych z wykonania jednostek budżetowych;
d) sporządzanie sprawozdań GUS – statystyka gminy;
e) sporządzanie jednostkowych i zbiorczych sprawozdań „Zestawienia zmian w funduszu jednostki”;
f) sporządzanie jednostkowych i zbiorczych „Rachunków zysków i strat jednostek”0.
3) Współpraca z dyrektorami poszczególnych placówek oświatowych w zakresie opracowywania projektów planów finansowych obsługiwanych jednostek.
4) Składanie dyrektorom placówek oświatowych informacji na temat sytuacji finansowej poszczególnych jednostek;
5) Kontrasygnowanie dokumentów stanowiących podstawę wydawania środków finansowych oraz innych świadczeń majątkowych;
6) Zapewnienie pod względem formalno- finansowym prawidłowości zawieranych umów oraz ich realizacji.
7) Opracowywanie projektów panów finansowych jednostek zgodnie z zasadami określonymi przepisami ustawy o finansach publicznych.
8) Dokonywanie okresowych analiz wykonywania planów finansowych jednostek oraz wnioskowanie w sprawie zmian w planach finansowych.
9) Ponoszenie odpowiedzialności za zachowanie dyscypliny budżetowej.
10) Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez dyrektorów jednostek dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w szczególności:
a) zakładowego planu kont;
b) obiegu i kontroli dowodów księgowych;
c) zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji;
d) wykazu zbiorów tworzących księgi rachunkowe;
e) opisu systemu informatycznego;
f) ewidencji i kontroli druków ścisłego zarachowania;
g) procedury kontroli finansowej;
h) powołania komisji likwidacyjnej;
11) Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta.
12) Podatek od towarów i usług VAT:
a) prowadzenie rejestru zakupu VAT;
b) sporządzanie i przekazywanie informacji miesięcznej podsumowującej, dotyczącej transakcji, dla których podatnikiem jest nabywca (informacja o odwrotnym obciążeniu);
c) sporządzanie i przekazywanie informacji miesięcznej o zakupie sprzętu elektronicznego;
d) comiesięczne rozliczenie VAT;
e) sporządzanie deklaracji podatkowych VAT (cząstkowych);
f) współpraca z Urzędem Gminy w zakresie rozliczeń VAT.

 

Opublikowane przez: Tomasz Augustyniak | Data wprowadzenia: 2019-09-11 11:01:05.

Zobacz:
 Marcin Janiak- Wójt Gminy .  Anna Chmiela - Sekretarz Gminy .  Karolina Felczak - Skarbnik Gminy .  Ewelina Alberczak - Zastępca Skarbnika Gminy. .  Marta Jagodzińska-Skwara-Kierownik Referatu Infrastruktury, Gospodarki Przestrzennej, Gospodarki Nieruchomościami, Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Inwestycji .  Renata Nowak – Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego- ¼ etatu .  Ewelina Włodarczyk – Inspektor ds. księgowości budżetowej  .  Justyna Szewczyk – Inspektor ds. księgowości budżetowej .  Emilia Piasecka- Inspektor ds. księgowości podatkowej .  Renata Nowak – Inspektor ds. wymiaru podatków i opłat ¾ etatu .  Mariola Graczyk - kasjer ¾ etatu .  Agnieszka Wojech- Inspektor ds. księgowości budżetowej .  Daniela Chrebela – Inspektor ds. księgowości budżetowej .  Paulina Matuszewska – Sekretarka .  Mariola Graczyk - Podinspektor ds. kadrowych i działalności gospodarczej ¼ etatu .  Paula Sobczak - Inspektor ds. gospodarki gruntami i planowania przestrzennego-zastępstwo .  Damian Jaruga - Inspektor ds. gospodarki komunalnej, mieszkaniowej, drogownictwa i oświaty .  Justyna Pawicka – Inspektor ds. ochrony środowiska, gospodarki wodnej i gospodarki odpadami .  Klaudia Bażant – Podinspektor ds. ewidencji ludności, dowodów osobistych i obsługi Rady Gminy .  Magdalena Dudzińska - Inspektor ds. promocji, kultury, sportu i turystyki. .  Tomasz Augustyniak - Inspektor ds. informatyzacji, wojskowych i Obrony Cywilnej .  Katarzyna Błaszczyk - Stanowisko sprzątaczki  .  Janusz Byczyński - Stanowisko radcy prawnego . 
Data wprowadzenia: 2019-09-11 11:01:05
Opublikowane przez: Tomasz Augustyniak