Renata Nowak – Inspektor ds. wymiaru podatków i opłat ¾ etatu tel. 43 678 89 87

Zakres obowiązków:

1) Wnioskowanie w sprawach ustalania wysokości podatków i opłat:
a) przygotowanie projektów uchwał w sprawach:
- określenia wysokości rocznych stawek podatku od nieruchomości;
- określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych;
- obniżenia ceny skupu żyta przyjmowanej jako podstawa obliczenia podatku rolnego na obszarze gminy Pęczniew;
- obniżenia ceny sprzedaży drewna do celów podatku leśnego;
- ustalenia wysokości stawek podatku od posiadania psów, termin jego płatności i sposobu poboru;
- określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji.
2) Dokonywanie wymiaru podatku rolnego, podatku od nieruchomości, podatku leśnego, od środków transportowych i posiadania psów:
a) bieżąca aktualizacja powierzchni gospodarstw rolnych i od nieruchomości oraz zmian właścicieli gruntów;
b) wydawanie decyzji administracyjnych.
3) Prowadzenie pełnej dokumentacji w sprawach związanych ze stosowaniem ulg w sprawie podatków:
a) badanie stanu majątkowego podatników, którym mają być zastosowane ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych;
b) wydawanie decyzji administracyjnych;
c) prowadzenie rejestru podań w sprawach umorzenia, zwolnienia z poboru podatku, odroczenia terminu płatności podatku, rozkładania na raty podatku.
4) Prowadzenie pełnej dokumentacji w zakresie pozostałych ulg podatkowych (z tytułu nabycia gruntów, inwestycyjnych, żołnierskich i umorzeń z urzędu).
5) Sporządzanie wniosków o przyznanie części subwencji rekompensującej – utracone dochody z tytułu ustawowych ulg i zwolnień określonych w ustawie o podatku rolnym i ustawie o lasach.
6) Sporządzanie sprawozdań podatkowych.
7) Przygotowywanie zaświadczeń o wielkości posiadanego gospodarstwa, o stanie majątkowym oraz w sprawach wysokości opłaconych składek na ubezpieczenie społeczne rolników.
8) Prowadzenie kontroli podatkowej w zakresie określonym odrębnymi przepisami.
9) Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach dotyczących zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.
10) Współdziałanie z komórką księgowości podatkowej.

 

Opublikowane przez: Tomasz Augustyniak | Data wprowadzenia: 2019-09-11 10:50:15.

Zobacz:
 Marcin Janiak- Wójt Gminy .  Anna Chmiela - Sekretarz Gminy .  Karolina Felczak - Skarbnik Gminy .  Ewelina Alberczak - Zastępca Skarbnika Gminy. .  Marta Jagodzińska-Skwara-Kierownik Referatu Infrastruktury, Gospodarki Przestrzennej, Gospodarki Nieruchomościami, Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Inwestycji .  Renata Nowak – Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego- ¼ etatu .  Ewelina Włodarczyk – Inspektor ds. księgowości budżetowej  .  Justyna Szewczyk – Inspektor ds. księgowości budżetowej .  Emilia Piasecka- Inspektor ds. księgowości podatkowej .  Renata Nowak – Inspektor ds. wymiaru podatków i opłat ¾ etatu .  Mariola Graczyk - kasjer ¾ etatu .  Agnieszka Wojech- Inspektor ds. księgowości budżetowej .  Daniela Chrebela – Inspektor ds. księgowości budżetowej .  Paulina Matuszewska – Sekretarka .  Mariola Graczyk - Podinspektor ds. kadrowych i działalności gospodarczej ¼ etatu .  Paula Sobczak - Inspektor ds. gospodarki gruntami i planowania przestrzennego-zastępstwo .  Damian Jaruga - Inspektor ds. gospodarki komunalnej, mieszkaniowej, drogownictwa i oświaty .  Justyna Pawicka – Inspektor ds. ochrony środowiska, gospodarki wodnej i gospodarki odpadami .  Klaudia Bażant – Podinspektor ds. ewidencji ludności, dowodów osobistych i obsługi Rady Gminy .  Magdalena Dudzińska - Inspektor ds. promocji, kultury, sportu i turystyki. .  Tomasz Augustyniak - Inspektor ds. informatyzacji, wojskowych i Obrony Cywilnej .  Katarzyna Błaszczyk - Stanowisko sprzątaczki  .  Janusz Byczyński - Stanowisko radcy prawnego . 
Data wprowadzenia: 2019-09-11 10:50:15
Opublikowane przez: Tomasz Augustyniak