Emilia Piasecka- Inspektor ds. księgowości podatkowej tel. 43 678 89 87

Zakres obowiązków:

1) Prowadzenie księgowości podatkowej w zakresie uchwalonych podatków: rolnego, leśnego, od nieruchomości, od środków transportowych i opłaty od posiadania psów:
a) sporządzanie kwitariuszy przychodowych na każdą ratę oddzielnie;
b) odtwarzanie kwitariuszy w przypadku ich zaginięcia lub zniszczenia;
c) wystawianie pokwitowań komputerowych lub pokwitowań w kwitariuszu przychodowym K-103 za opłaty przyjmowane w kasie jednostki;
d) wyodrębnianie dodatków za zwłokę (odsetek) i kosztów egzekucyjnych z dokonywanych wpłat po terminie płatności;
e) zawiadamianie płatników o sposobie zarachowania wpłat z tytułu podatków i opłat w inny sposób niż to wynika z dowodu wpłaty;
f) sporządzanie projektów decyzji w sprawie zwrotu nadpłaty lub zarachowania na inny rodzaj należności.
2) Prowadzenie egzekucji należnych podatków i opłat:
a) analizowanie stanu zaległości;
b) wystawianie upomnień;
c) przygotowywanie tytułów wykonawczych;
d) prowadzenie ewidencji upomnień i tytułów wykonawczych;
e) zawiadamianie Urzędów Skarbowych o zmianie stanu zaległości z tytułu wykonawczego;
f) sporządzanie wniosków o wpis do hipoteki przymusowej;
3) Przygotowywanie projektów zaświadczeń o stanie zaległości podatkowych.
4) Organizowanie i nadzór inkasa należności podatkowych pobieranych przez inkasentów i sołtysów:
a) wnioskowanie w sprawach ustalenia wynagrodzenia dla inkasentów i sołtysów z tytułu poboru podatków i opłat stanowiących dochody gminy – przygotowanie projektów uchwał;
b) przygotowanie projektów umów z sołtysami i inkasentami;
c) rozliczanie i kontrola rachunkowa sołtysów i inkasentów;
d) naliczanie sołtysom i inkasentom prowizji za pobór należnych podatków i opłat:
- prowadzenie zapisu dla obliczenia należnego sołtysom i inkasentom wynagrodzenia oraz obliczanie tego wynagrodzenia.
5) Organizowanie i nadzór inkasa opłaty targowej pobieranej przez Samorządowy Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Pęczniewie:
a) wnioskowanie w sprawach ustalenia wynagrodzenia dla SZGKiM w Pęczniewie z tytułu poboru opłaty targowej – przygotowanie projektów uchwał;
b) rozliczanie i kontrola rachunkowa;
c) naliczanie prowizji za pobór opłaty targowej:
- prowadzenie zapisu dla obliczenia należnego SZGKiM w Pęczniewie wynagrodzenia oraz obliczanie tego wynagrodzenia.
6) Prowadzenie rachunkowości podatkowej oraz sporządzanie sprawozdań w tym zakresie:
a) prowadzenia urządzeń księgowo – ewidencyjnych w systemie komputerowym w oparciu o programy firmy INFO-SYSTEM autorstwa Tadeusza i Romana Groszka i prowadzonych ręcznie:
- współpraca ze stanowiskiem ds. księgowości budżetowej;
- współpraca ze stanowiskiem ds. wymiaru podatków i opłat;
b) przygotowanie materiałów i sporządzanie sprawozdań o dochodach z tytułu podatków i opłat.

 

 

Opublikowane przez: Tomasz Augustyniak | Data wprowadzenia: 2019-09-11 10:47:06 | Data modyfikacji: 2023-06-14 10:48:05.

Zobacz:
 Marcin Janiak- Wójt Gminy .  Anna Chmiela - Sekretarz Gminy .  Karolina Felczak - Skarbnik Gminy .  Ewelina Alberczak - Zastępca Skarbnika Gminy. .  Marta Jagodzińska-Skwara-Kierownik Referatu Infrastruktury, Gospodarki Przestrzennej, Gospodarki Nieruchomościami, Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Inwestycji .  Renata Nowak – Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego- ¼ etatu .  Ewelina Włodarczyk – Inspektor ds. księgowości budżetowej  .  Justyna Szewczyk – Inspektor ds. księgowości budżetowej .  Emilia Piasecka- Inspektor ds. księgowości podatkowej .  Renata Nowak – Inspektor ds. wymiaru podatków i opłat ¾ etatu .  Mariola Graczyk - kasjer ¾ etatu .  Agnieszka Wojech- Inspektor ds. księgowości budżetowej .  Daniela Chrebela – Inspektor ds. księgowości budżetowej .  Paulina Matuszewska – Sekretarka .  Mariola Graczyk - Podinspektor ds. kadrowych i działalności gospodarczej ¼ etatu .  Paula Sobczak - Inspektor ds. gospodarki gruntami i planowania przestrzennego-zastępstwo .  Damian Jaruga - Inspektor ds. gospodarki komunalnej, mieszkaniowej, drogownictwa i oświaty .  Justyna Pawicka – Inspektor ds. ochrony środowiska, gospodarki wodnej i gospodarki odpadami .  Klaudia Bażant – Podinspektor ds. ewidencji ludności, dowodów osobistych i obsługi Rady Gminy .  Magdalena Dudzińska - Inspektor ds. promocji, kultury, sportu i turystyki. .  Tomasz Augustyniak - Inspektor ds. informatyzacji, wojskowych i Obrony Cywilnej .  Katarzyna Błaszczyk - Stanowisko sprzątaczki  .  Janusz Byczyński - Stanowisko radcy prawnego . 
Data wprowadzenia: 2019-09-11 10:47:06
Data modyfikacji: 2023-06-14 10:48:05
Opublikowane przez: Tomasz Augustyniak