Wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności
w zakresie odbierania odpadów komunalnych stałych
od właścicieli nieruchomości
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008 z późniejszymi zmianami)
Miejsce załatwienia sprawy
Stanowisko ds. Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska, pok. 21 od poniedziałku do piątku w godzinach od 700 – 1500, telefon (0-43) 678-15-19 wew. 31
Sposób załatwienia sprawy
- procedurę należy rozpocząć od pobrania wniosku o udzielenie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych stałych od właścicieli nieruchomości
- wypełniony wniosek wraz z wymaganymi dokumentami należy złożyć w Sekretariacie Urzędu Gminy
Wymagane dokumenty
- wypełniony wniosek o udzielenie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych stałych od właścicieli nieruchomości
- aktualny (tj. wydany lub potwierdzony na okres 6 m-cy przed złożeniem wniosku) odpis z właściwego rejestru lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej
- zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON
- zaświadczenie o numerze identyfikacji podatkowej NIP
- dokument potwierdzający gotowość przyjęcia odpadów komunalnych przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów
- pełnomocnictwo jeżeli zostało udzielone.
Opłaty
- opłata skarbowa wnoszona w chwili składania wniosku – 107 zł
Czas załatwienia sprawy
- do 30 dni, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy,
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Sieradzu za pośrednictwem Wójta Gminy Pęczniew.
Wniosek o udzielenie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych stałych od właścicieli nieruchomości. |